Sunday, March 20, 2011

Hari Hari Kerja Lalalalalala

Hari ni aku nak cerita pasal kerja. Hmmm pasal kerja aku lah. Aku kerja sebagai Customer Service Unit (CSU) or kalau ikut pangkat aku dalam company aku Officer II grade 30. Haaa macam tu lah..Gaji ok lah kalau ikut kerja kat Temerloh ni kan. Campur OT and incentif lagi. Masyuk la jugak. Aku memang super love kerja aku ni. Yela kerja kat branch kecik je so tak ramai staff, CSU 5 orang and marketing seorang je. Dulu adalah branch head tapi dia dah berhenti :( sebab nak kahwin and tunang dia duduk kuantan so dia pindah kuantan.

Kerja aku ni bukanlah senang weh. Time happy happy la. Time susah aduhai memang susah. Aku bahagia and gembira kalau customer yang aku attend tu gembira and masalah dia aku dapat selesaikan. Baru baru ni ada customer mengamuk hmm ni bukan 1st time cos before ni aku dah handle banyak kali. Dan customer gembira pun ramai jugak :) Khamis lepas ada 1 pasangan tua tak tua sangat la. Diaorang datang dengan niat nak marah (ala diaorang yang mengaku sendiri thats why aku tahu :D) tapi bila aku attend dia and selesaikan masalah dia terus dia ok and puji aku cos sepanjang masa aku attend dia aku senyum je and waktu dia ontheway nak ke tempat aku pun aku sambut dengan senyuman. Hihihi so macam lembut kan hati dia la. Pastu siap bersalam dengan aku lagi.

Before ni pun ada makcik tu sampai berjemput suruh datang kahwin anak dia :D memang best dapat bagi service yang terbaik untuk mereka tapi kalau yang teruk tu sampai rasa nak berhenti kerja pun ada jugak >.<" Siapa tahan kena marah tapi itulah cabaran kerja aku ni.

Semua tu aku anggap lumrah kerja aku lah. Sekarang ni aku dah buka compony partner dengan adik lelaki aku. NSMZ Construction :) Operation company ni kat Cameron Highlands cos mak aku yang handle. Adik aku pun tolong lah cuma aku still kerja kat sini. Mak ak bagi cadangan supaya aku and en suami pindah Cameron untuk uruskan company tu mean belajar dengan dia lah. En suami kena minta transfer ke Cameron. Dia tak kisah pon cos demi masa depan. Aku masih sayang kerja aku ni. Tapi bila stress kat office memang time tu jugak rasa nak berhenti.

Tak pe buat masa sekarang aku akan cuba buat yang terbaik. Kerja dan bila tiba masanya aku akan resign and uruskan company aku tu. Waiting for the right timing now. Insyallah


PS mode nak cerita pasal kerja -_-

No comments:

Post a Comment