Pada mula nya memang aku rasa sangat sangat helpless tapi suddenly aku jadi semangat gila nak counter attack. WTF aku jadi lemah longlai. Kita tengok siapa yang akan kecundang nanti! Me or Him! Oii! Semangat ko ni sangat makcik! *tepuk dahi*
Apa apa pun aku dah tekad. I will do the same what he do =) nak rosak biar sama sama rosakkan. Tak perlu salahkan orang lain dalam hal konon konon kau rosak sebab pressure. Hoi dah besar kot! Boleh fikir baik buruk. Haktuiii!
Sebenarnya semua benda boleh handle dengan baik if kita selalu dekatkan diri dengan ALLAH. Alasan je lah. Ah malas bebel panjang cos nanti jadi bebal!
Showing posts with label bubblin. Show all posts
Showing posts with label bubblin. Show all posts
Saturday, September 1, 2012
Thursday, August 16, 2012
Bakal syawal =)
Hello and selamat malam. Aku tulis ni before aku nak mandi. Ya ya aku nak mandi kejap lagi ni. I called it midnight shower! Tapi hey sebenarnya mandi tengah malam ni tak bagus okehhh. Ok back to benda lain yang aku nak cakap...
So hari ni hari khamis bersamaan 16/08/12 lagi 3 hari dah nak raya =) but the sad thing is aku tak beli lagi baju raya ='( husben janji malam ni nak pergi cari so just wait and see. Bukan apa pada malam hari jumaat not malam jumaat okeh! me and husben nak mengemas rumah cos dah takde masa sangat dah. Aku kerja sampai sabtu. Tapi husben kerja sampai jumaat tak kan nak suruh dia buat kerja rumah sorang sorang kot kan.
Raya tahun ni maybe tak semeriah tahun tahun lepas cos my mum and adik adik beraya di cameron highlands. My dad beraya di kuantan and me beraya di temerloh. Ohh my sis efa beraya dengan family in laws dia di kajang. Yahhhh not so fun but jimat duit raya! Tahun lepas tukar duit raya RM 100 je itu pun tak habis. Last last aku buka angpau and guna balik duit tu -_-" Tahun ni pun just tukar RM 100 jugak kali ni pun dapat agak maybe tak habis punya.
Arghhh sleepy >.<" dah la nak stop blogging and mandi lepas tu nak tidur. Nite!
Friday, August 10, 2012
Ramadhan ;)
Well hello there! We meet again. Yes for such a long time baru lah kita meet again ek :) What to do aku busy giler. Working working and more work. Anyway selamat menyambut bulan puasa aka ramadhan. Not to late i must say. So sekarang ni dah sepuluh ramadhan terakhir right? Yela kot. So sama sama la kita mencari keberkatan nya. Mana tahu insyallah masing masing bertemu malam Lailatulqadar :) AMIN
Monday, March 5, 2012
Pweettyy Girlss :D
CAN I SAY THAT I REALLY REALLY LOVE PRETTY GIRLS? Yup totally love them :) Haha so what if aku suka tengok perempuan cantik. Memang dah sedia cantik kan ciptaan ALLAH swt =) but kena cantik luar cantik dalam la. Whats the point kalau luar cantik gile but dalam busuk macam bangkai. Haha itu je nak cakap :)
Tuesday, August 23, 2011
ABC About You Questions *suka suka*
A - AVAILABLE: naa ahh!
B – BIRTHDAY: 13/09
C - CRUSHING ON: LMH <3
D - DRINK YOU LAST HAD: teh o panas
E - EASIEST PERSON TO TALK TO: bestie!! HH (u know who u r babe)
F - FAVORITE SONG: IRIS - Goo goo dolls (since like highschool :))
G - GUMMY BEARS OR GUMMY WORMS: worms plis
I - IN LOVE WITH: YUSRI RUZAINI <3
K - KILLED SOMEONE: if only i can...
L - LONGEST CAR RIDE: with family <3
M- MILKSHAKE FLAVOR: banana!!
N - NUMBER OF SIBLINGS: 7
O - ONE WISH: i wanna be a better muslim....
P - PERSON YOU CALLED LAST: my mum :)
R - REASON TO SMILE: YOU!
S - SONG YOU LAST SANG: Almost paradise (a korean song teehheee)
T - TIME YOU WOKE UP: 7.30am
U - (i delete this one coz it's 100% nonsense haha)
V - VEGETABLE(S): yes!!
W - WORST HABIT: lazy!
X - X-RAYS YOU'VE HAD: masa kecik patah tangan n masa kena demam virus..
Y - YOYOS ARE: adakah seperti watsuppp YO! ??? ye la tu..bahaha
Z - ZODIAC SIGN: Virgo shomel!
Random Questions About You
Spell your name without vowels: nr syrfn
Your favorite number: 13 and 9
What color do you wear most?: black
What are you listening to? : all types of music
Thoughts in my head now like: bila tanaman farmville ni nak siap -_-
Are you happy with your life right now?: pretty yes!
What is your favorite class in school?: Sejarah by En. Saiful masa form 6 kejap dulu.
Who is your best friend?: HH
Are you outgoing?: YES!
Favorite pair of shoes?: all my shoes are my favourite! Im a shoes slave babyyy
Can you Dance?: ok ok kot..menari perasan2 je.bahahaha
Can you tie a cherry stem with your mouth?: never try and rasa rasa memang tak boleh kot
Can you whistle?: yang masuk jari dalam mulut tu ker? kalau itu tak pandai..tapi bersiul boleh..huhu
Cross your eyes?: mesti la boleh!
Walk with your toes curled: saya GEMUK so memang tak mungkin ah!
THE DO'S
Do you believe there is life on other planets?: pretty much yes
Do you believe in miracles?: Miracles do happen and yup i trust it
Do you believe in magic?: Mesti la..white magic and dark magic! Witchesssssss and witchedude (ok itu saje buat)
Love at first sight?: Yes dulu la :) *blushing*
Do you know how to swim?: kalau kena terajang masuk kolam dalam confirm mati terus! tak tahu -________-
Do you like roller coasters?: Buzz buzzz! Haruslah!!
Do you think you could handle the stuff they put in their stomachs on those reality show?: euuwww noooo!
Have you ever been on a plane?: yes
Have you ever asked someone out?: ni selalu dulu masa zaman muda remaja anak dara..hahaha
Have you ever been asked out by someone?: Mesti la i kan shooomelll..hahaha
Have you ever been to the ocean?: yes la..kata pun lahir kat pekan pahang -_-
Have you ever painted your nails?: yes dude!
THE WHATS
What is the temperature outside?: dunno. yang pasti sejuk sgt
What radio station do you listen to? : fly fm
What was the last restaurant you ate at?: kedai makan tepi kawasam perumahan je yang kepunyaan org thai
What was the last thing you bought?: inner and shawl and cat food and shampoo
What was the last thing on TV you watched?: CSI Miami
What was the last thing you took a picture of?: my cat Brownies
Who did you last webcam?: BFF
Who was the last person you said I love you to?: suami terchenta!
CRYING SECTION
Ever really cried your heart out?: Mesti la pernah..macam sawan bab da kot
Ever cried yourself to sleep?: yes :(
Ever cried on your friend's shoulder?: pernah pernah huhuhuhu
Ever cried over the opposite sex?: aah pernah la jugak
Ever cried over an injury? : selalu :( tak tahan sakit :(
Do certain songs make you cry?: *tutup muka* ye lah!
HAPPY SECTION
Are you a happy person? : yes! hihi
What is your current hair color?: bukan hitam sebab da kaler2 so kaler da lari jd kaler coklat kot
CURRENTLY WEARING
What shirt are you wearing?: P Co singlet
Pants?: loose pant
shoes: tak la. kaki ayam
Necklaces?: tak jugak
IN A BOY/GIRL
Favorite eye color: tak kesah janji ade kaler selain kaler putih
Short or long hair: short plis!
Height: mesti tinggi dari saya OK
HAVE YOU EVER
Been to jail: gila kau! mesti la tak pernah! tapi kena tahanan rumah pernah la O_o
Laughed so hard you cried: pernah pernah kalau da lawak sangat la
Cried in school: pernah sebab cinta kera..hahaha
Wanted to be a model: pernah berangan tapi sedar diri pendek and debab and tak santek T_T
Done something really stupid that you still laugh about: mmmmmmm hahahahaha mmm ade ade..kikiki
Seen a dead body: yes :'(
Been on drugs: ni rahsia negara k..huh!
THIS OR THAT
Pepsi or Coke: COKE la wehh
Single or Group Dates: am prefer single date!
Chocolate or Vanilla: pehhh vanilla la tak mungkin choco punya
Strawberries or Blueberries: blueberries!
Meat or Veggies: meat!
TV or Movie: ala dua dua tak leh ker?? hmmm TV la sebab kat tivi pon ade movies..muahahaha
Guitar or Drums: guitar
Adidas or Nike: suka adidas and tak suke nike sebab nama adidas lagi bes dari nike kot..nike tu mcm evil je bunyi -_-
Cheerios or Corn Flakes: corn flakes la
Name one random thing about myself: day dream!
B – BIRTHDAY: 13/09
C - CRUSHING ON: LMH <3
D - DRINK YOU LAST HAD: teh o panas
E - EASIEST PERSON TO TALK TO: bestie!! HH (u know who u r babe)
F - FAVORITE SONG: IRIS - Goo goo dolls (since like highschool :))
G - GUMMY BEARS OR GUMMY WORMS: worms plis
I - IN LOVE WITH: YUSRI RUZAINI <3
K - KILLED SOMEONE: if only i can...
L - LONGEST CAR RIDE: with family <3
M- MILKSHAKE FLAVOR: banana!!
N - NUMBER OF SIBLINGS: 7
O - ONE WISH: i wanna be a better muslim....
P - PERSON YOU CALLED LAST: my mum :)
R - REASON TO SMILE: YOU!
S - SONG YOU LAST SANG: Almost paradise (a korean song teehheee)
T - TIME YOU WOKE UP: 7.30am
U - (i delete this one coz it's 100% nonsense haha)
V - VEGETABLE(S): yes!!
W - WORST HABIT: lazy!
X - X-RAYS YOU'VE HAD: masa kecik patah tangan n masa kena demam virus..
Y - YOYOS ARE: adakah seperti watsuppp YO! ??? ye la tu..bahaha
Z - ZODIAC SIGN: Virgo shomel!
Random Questions About You
Spell your name without vowels: nr syrfn
Your favorite number: 13 and 9
What color do you wear most?: black
What are you listening to? : all types of music
Thoughts in my head now like: bila tanaman farmville ni nak siap -_-
Are you happy with your life right now?: pretty yes!
What is your favorite class in school?: Sejarah by En. Saiful masa form 6 kejap dulu.
Who is your best friend?: HH
Are you outgoing?: YES!
Favorite pair of shoes?: all my shoes are my favourite! Im a shoes slave babyyy
Can you Dance?: ok ok kot..menari perasan2 je.bahahaha
Can you tie a cherry stem with your mouth?: never try and rasa rasa memang tak boleh kot
Can you whistle?: yang masuk jari dalam mulut tu ker? kalau itu tak pandai..tapi bersiul boleh..huhu
Cross your eyes?: mesti la boleh!
Walk with your toes curled: saya GEMUK so memang tak mungkin ah!
THE DO'S
Do you believe there is life on other planets?: pretty much yes
Do you believe in miracles?: Miracles do happen and yup i trust it
Do you believe in magic?: Mesti la..white magic and dark magic! Witchesssssss and witchedude (ok itu saje buat)
Love at first sight?: Yes dulu la :) *blushing*
Do you know how to swim?: kalau kena terajang masuk kolam dalam confirm mati terus! tak tahu -________-
Do you like roller coasters?: Buzz buzzz! Haruslah!!
Do you think you could handle the stuff they put in their stomachs on those reality show?: euuwww noooo!
Have you ever been on a plane?: yes
Have you ever asked someone out?: ni selalu dulu masa zaman muda remaja anak dara..hahaha
Have you ever been asked out by someone?: Mesti la i kan shooomelll..hahaha
Have you ever been to the ocean?: yes la..kata pun lahir kat pekan pahang -_-
Have you ever painted your nails?: yes dude!
THE WHATS
What is the temperature outside?: dunno. yang pasti sejuk sgt
What radio station do you listen to? : fly fm
What was the last restaurant you ate at?: kedai makan tepi kawasam perumahan je yang kepunyaan org thai
What was the last thing you bought?: inner and shawl and cat food and shampoo
What was the last thing on TV you watched?: CSI Miami
What was the last thing you took a picture of?: my cat Brownies
Who did you last webcam?: BFF
Who was the last person you said I love you to?: suami terchenta!
CRYING SECTION
Ever really cried your heart out?: Mesti la pernah..macam sawan bab da kot
Ever cried yourself to sleep?: yes :(
Ever cried on your friend's shoulder?: pernah pernah huhuhuhu
Ever cried over the opposite sex?: aah pernah la jugak
Ever cried over an injury? : selalu :( tak tahan sakit :(
Do certain songs make you cry?: *tutup muka* ye lah!
HAPPY SECTION
Are you a happy person? : yes! hihi
What is your current hair color?: bukan hitam sebab da kaler2 so kaler da lari jd kaler coklat kot
CURRENTLY WEARING
What shirt are you wearing?: P Co singlet
Pants?: loose pant
shoes: tak la. kaki ayam
Necklaces?: tak jugak
IN A BOY/GIRL
Favorite eye color: tak kesah janji ade kaler selain kaler putih
Short or long hair: short plis!
Height: mesti tinggi dari saya OK
HAVE YOU EVER
Been to jail: gila kau! mesti la tak pernah! tapi kena tahanan rumah pernah la O_o
Laughed so hard you cried: pernah pernah kalau da lawak sangat la
Cried in school: pernah sebab cinta kera..hahaha
Wanted to be a model: pernah berangan tapi sedar diri pendek and debab and tak santek T_T
Done something really stupid that you still laugh about: mmmmmmm hahahahaha mmm ade ade..kikiki
Seen a dead body: yes :'(
Been on drugs: ni rahsia negara k..huh!
THIS OR THAT
Pepsi or Coke: COKE la wehh
Single or Group Dates: am prefer single date!
Chocolate or Vanilla: pehhh vanilla la tak mungkin choco punya
Strawberries or Blueberries: blueberries!
Meat or Veggies: meat!
TV or Movie: ala dua dua tak leh ker?? hmmm TV la sebab kat tivi pon ade movies..muahahaha
Guitar or Drums: guitar
Adidas or Nike: suka adidas and tak suke nike sebab nama adidas lagi bes dari nike kot..nike tu mcm evil je bunyi -_-
Cheerios or Corn Flakes: corn flakes la
Name one random thing about myself: day dream!
Friday, July 8, 2011
Hari Kantin!
Siang tadi time tengah kerja sibuk sibuk je adik aku no. 6 sms. Dia cakap sekolah dia ada buat hari kantn and tanya kalau kalau aku nak join jual sekali. Wahh!! :D peluang tu. Dalam fikiran dah fikir macam macam cos i really need tu jual shoes shoes yang dah tak pakai and baju jugak. Lagipun aku ada lah buat online business yang tak berapa nak jalan cos aku kan tersangat la jarang online. WhattheF la yna kalau kau memang dah malas =.="
Anyway hari kantin tu akan berlangsung on 23 julai ni. Weee aku naik cameron awal nampak gayanya. Dah discuss dengan suami mula tu dia macam malas but pas cakap nak tolong dia drive terus dia macam semangat sikit r :D
So insyallah jadi lah apa yang aku plan nih . Amin!!
Anyway hari kantin tu akan berlangsung on 23 julai ni. Weee aku naik cameron awal nampak gayanya. Dah discuss dengan suami mula tu dia macam malas but pas cakap nak tolong dia drive terus dia macam semangat sikit r :D
So insyallah jadi lah apa yang aku plan nih . Amin!!
Sunday, April 17, 2011
16 april 2011
Eeei tak sabar gaji kali ni nok! Wah tak sesia aku kerja kat tempat sekarang. Bonus 2 kali setahun pastu every year naik gaji. Yayy gaji bulan ni bonus berserta dengan kenaikan gaji yang tunggak 2 bulan. Wahhh sekarang memang rasa berbaloi baloi kerja :D Pasni menghitung hari bonus ujung tahun lak la. Ihikkk *tersipu malu jap*
Tapi da macam macam pikir dalam otak ni nak beli apa -__-" Okok kena bersabar dan berjimat. Cos i need to save some money man! Ye la kot kot tetiba aku jadi mummt-to-be haa tak pasal pasal la kena cari duit. En suami pun bonus gaji bulan ni. Kami berjanji akan sesama saving for our child in future *ewah!*
But still i need to shopping a bit la terutama online shopping. Aiyoo cannot tahan u know. Buka itu cantik buka ini cantik cantik pretty always ah. So itu memang da jadi keperluan da la bukan kehendak lagi nya. Mampuih kalau en suami tahu ni. He really don't like when i buy things online :P
Sunday, March 27, 2011
LIZARDOPHOBIA *panjang wooo kisah aku ni*
Apa itu LIZARDOPHOBIA ?? Apa apa??!!! OK maksudnya adalah fobia pada segala jenis macam cicak. Tak kisahlah cicak tokek ke kampung ke. AKU MEMANG FOBIA OK!!! Semua ahli keluarga aku dari mak aku ayah aku adik adik aku cousin aku suami aku dan kenalan rapat semua tahu aku bermasalah dengan cicak ni. Eeeeuwwww arghhhhhhhhhhh!!!! Nampak dari jauh pun aku da meremang bulu roma nak nak muntah jangan kan kata dari dekat. Story cicak ni dengan aku memang banyak tapi semua ni bermula dari aku zaman sekolah rendah (arghh nak cerita pun rasa nak muntah da >.<)
Cerita dia macam ni...........Pada suatu pagi time tu aku baru pas mandi dan nak bersiap la pakai baju sekolah apa semua. Tetiba aku terpijak something yang lembik. Aku angkat kaki dan terus menjerit. Cicak tu masih hidup dan terus lari celah celah almari. OK situasi itu bukan pencetus fobia aku lagi. Hari hari aku berlalu macam biasa. Sekali tu situasi yang lebih kurang sama macam kat atas berlaku sekali lagi dalam hidup aku. Kali ni lebih drastik cos cicak tu gi tanggalkan ekor dia. Aku macam nak gila aku. Geli geleman segala macam lah rasa. Sejak tu lah aku terus fobia dengan cicak.
So kalau ada cicak mati ke nak kena buang ke aku orang pertama yang akan lari dulu. Adik beradik dah faham benarlah. Sampai mati pun aku tak kan sentuh cicak so thats why kalau ada hal hal berkaitan cicak mak dan ayah aku tak pernah suruh aku buat. Nanti aku keluar bilik terus tak keluar keluar. Bukan cicak je binatang yang seakan akan cicak @ menyerupai cicak memang aku tak leh berhadapan lah contoh macam biawak ke sumpah sumpah ke yang bersaudara la dengan cicak (ok memang rasa nak muntah now)
Menangis sebab cicak? Owh selalu dah. Pernah sekali kejadian tahun lepas masak aku nak masak untuk berbuka puasa. Tetiba ada cicak dekat dengan dapur aku nak masak tu. Aku yang fobia ni nangis nangis call en suami alik rumah tolong aku -____-" padahal dia tengah kerja tu. Tapi minta maaf la dengan cicak ni aku tak leh la nak bertoleransi.
Ayah aku memang suka ah sakat aku dengan cicak ni sebab dia tahu kelemahan aku. Setakat panggil aku suruh buang sampah konon nya then tetiba ada cicak itu then aku menjerit jerit lari lintang pukang. Haaa itu trick biasa da. Aku da paham bonar dah. Since asyik terkena aku dah pandai mengelak. (^00^) *bangga*
Then yang aku tak leh tahan masa aku tengah training kat kuantan awal tahun lepas. Aku stay umah makcik aku. Aku ada sebuku roti gardenia butterscotch dalam plastik. Time tu roti tu ada sebelah aku aku pulak tengah online. Time aku nak buka ambil roti tu tetiba ada bunyi dan aku namoak SEEKOR CICAK!!!!!! *damn chu cicak* terus aku tak makan roti tu. Siap jerit and lompat ninja lagi aku. Arghhhhhhhhhhh!!! Terpaksa aku minta tolong cousin aku kak long sue teman aku gi beli roti baru -_-" .
Aku tak faham jugak la kan asal KRU suka suka e nak buat cerita Cicakman tu. Aku rasa cerita paling bodoh ah! Gross gila OK. Damn betul. Bagi aku cicak la binatang paling hina kat alam muka bumi ni. Lagipun bunuh cicak dapat pahala so memang KAU HINA CICAK!!!!! Lenyaplah kau dari muka bumi ni! Yes kau cicak sialan!
PS cakap pasal cicak memang membuatkan aku emo sikit *bukan sikit tapi banyak*
Cerita dia macam ni...........Pada suatu pagi time tu aku baru pas mandi dan nak bersiap la pakai baju sekolah apa semua. Tetiba aku terpijak something yang lembik. Aku angkat kaki dan terus menjerit. Cicak tu masih hidup dan terus lari celah celah almari. OK situasi itu bukan pencetus fobia aku lagi. Hari hari aku berlalu macam biasa. Sekali tu situasi yang lebih kurang sama macam kat atas berlaku sekali lagi dalam hidup aku. Kali ni lebih drastik cos cicak tu gi tanggalkan ekor dia. Aku macam nak gila aku. Geli geleman segala macam lah rasa. Sejak tu lah aku terus fobia dengan cicak.
So kalau ada cicak mati ke nak kena buang ke aku orang pertama yang akan lari dulu. Adik beradik dah faham benarlah. Sampai mati pun aku tak kan sentuh cicak so thats why kalau ada hal hal berkaitan cicak mak dan ayah aku tak pernah suruh aku buat. Nanti aku keluar bilik terus tak keluar keluar. Bukan cicak je binatang yang seakan akan cicak @ menyerupai cicak memang aku tak leh berhadapan lah contoh macam biawak ke sumpah sumpah ke yang bersaudara la dengan cicak (ok memang rasa nak muntah now)
Menangis sebab cicak? Owh selalu dah. Pernah sekali kejadian tahun lepas masak aku nak masak untuk berbuka puasa. Tetiba ada cicak dekat dengan dapur aku nak masak tu. Aku yang fobia ni nangis nangis call en suami alik rumah tolong aku -____-" padahal dia tengah kerja tu. Tapi minta maaf la dengan cicak ni aku tak leh la nak bertoleransi.
Ayah aku memang suka ah sakat aku dengan cicak ni sebab dia tahu kelemahan aku. Setakat panggil aku suruh buang sampah konon nya then tetiba ada cicak itu then aku menjerit jerit lari lintang pukang. Haaa itu trick biasa da. Aku da paham bonar dah. Since asyik terkena aku dah pandai mengelak. (^00^) *bangga*
Then yang aku tak leh tahan masa aku tengah training kat kuantan awal tahun lepas. Aku stay umah makcik aku. Aku ada sebuku roti gardenia butterscotch dalam plastik. Time tu roti tu ada sebelah aku aku pulak tengah online. Time aku nak buka ambil roti tu tetiba ada bunyi dan aku namoak SEEKOR CICAK!!!!!! *damn chu cicak* terus aku tak makan roti tu. Siap jerit and lompat ninja lagi aku. Arghhhhhhhhhhh!!! Terpaksa aku minta tolong cousin aku kak long sue teman aku gi beli roti baru -_-" .
Aku tak faham jugak la kan asal KRU suka suka e nak buat cerita Cicakman tu. Aku rasa cerita paling bodoh ah! Gross gila OK. Damn betul. Bagi aku cicak la binatang paling hina kat alam muka bumi ni. Lagipun bunuh cicak dapat pahala so memang KAU HINA CICAK!!!!! Lenyaplah kau dari muka bumi ni! Yes kau cicak sialan!
PS cakap pasal cicak memang membuatkan aku emo sikit *bukan sikit tapi banyak*
Wednesday, March 23, 2011
Cakap cakap
Sekarang dah dekat bulan 4, tak sangka la almost a year dah aku jadi isteri orang :D Ala even bulan 6 but still almost (ye ke?) Anyway maybe untuk 1st anniversary tak buat apa apa kot cos aku nak en suami plan nak bercuti bulan 5 ni. Still planning la sebab macam tak tahu nak gi ke mana lah. Maybe langkawi or pulau pulau or penang. Eh penang bukan pulau ker? O.o
Tapi sebab tsunami aku macam takut takut je nak gi pulau pulau ni. One thing for sure am a land person OK. Not a water person. Even mandi dalam bathtub pun aku superfobia even suka jugak la mandi dalam tu. Aku selalu je imagine dalam bathtub tu ada jaws la ada pembunuh upahan la or whatsoever yang berkaitan dengan benda benda menakutkan ni. Sangat pathetic la aku ni -_-"
Yang penting aku nia seorang LIZARDOPHOBIA yang teramat sangat. Apa benda natang tu? Korang leh cari kat en google or nanti aku cerita.
Monday, March 21, 2011
My Kitty Cat

Haaa cuba tengok anak panah kat atas tu (klik gambar untuk lebih besar). Suppose kan tulis COMPUTER tetiba tukar jadi nama lain. Ni lah gara gara anak kucing kesayangan aku si cicik tu. Hobi dia berjalan atas laptop aku and sometime landing baik punya atas lappy aku sampai tah apa aa tertekan -____-" Nasib baik sayang dia <3
Friday, March 4, 2011
Seribu satu malam la baiiii
OK esok bersamaan sabtu 05.03.11 adalah annual dinner company aku dengan tema seribu satu malam. Apa bai SERIBU SATU MALAM?!!! Gila apa..aku rasa tema seribu satu malam ni memang susah lah. Peh ramai semacam nak pakai penutup muka ala macam perempuan arab tu la.
Aku ni suka je tengok fesyen fesyen tapi aku tak reti nak berfesyen lagi pun aku ni berbadan besar =.= So ingat senang nak berfesyen ke korang woi. Nak kurus tapi suka makan haaaa macam mana tu? Encik suami yang kurus tu pun naik lebih 20 kg since kahwin dengan aku. Bukan salah aku sebab masakan aku sedap sangat :P
Anyway aku ada minta tolong pendapat seorang yang aku sangat adore dah lama dah. Sampai siap dia buat blog post untuk aku. Auwww I malu lah.....hahahha
Ni tekan kat sini haa kalau nak tengok or baca blog post tu k ARABIC kenapa letak arabic? suka hati la :D ok nanti nak post gambar ya. tak tahu lagi turn up apa aku esok -____- bercadang nak jadi cleopetra lah sangat :P hahahaha
Saturday, February 26, 2011
Tajuk pelik ni!!!
Aku pelik la kenapa semua tajuk cerita sekarang ni pelik pelik >.<
Example:
Halimah Jonggang
Dollah Hapak
Fatimah Juling
Gila ahhhhhh!
Tuesday, December 14, 2010
Aku Pandai Masak Ke??
Penggunaan perkataan saya ditukar kepada aku. Hmm rasa lebih friendly sikit. Haahaha
Dinner tadi aku masak ikan siakap 3 rasa. Sebenarnya saja nak try, resepi pon cari kat google. Huhu OK fine boleh la tahan sebab adik and cousin kecik cakap sedap. Suami pulak bagi komen dah sedap tapi dia mahu saya buat sampai betul betul lagi sedap lain story nya sedap mcm kat kedai la. But foe me OK la tu cos first try maa da kena puji sedap. Itu pun sampai tak cukup seekor ikan tadi. Muahahahaha *evil laugh*
Esok diaorg mintak menu sama tapi aku tukat ikan kerapu pulak. Hope turnout lagi sedap dari hari ni punya.
Hari ni dah selasa. Rabu aku dah start kerja balik. Damn cuti 11 hari rasa macam sekejap je berlalu :( Time cuti ni pun aku dah dapat berita tak best. Branch head aku berhenti kerja starting 24 haribulan ni. Damn. Dia dah la branch head terbaik aku rasa. Hmm apa apa je la. Penganti dia masih tak ada lagi. Hope dapat yang OK la kalau KO mati la.
Hmmm nak tidur la. Yaaayaayoooooo
Sunday, December 12, 2010
Macaron or Macaroon?
Sekarang dah bulan 12 mean bulan 1 bakal tiba.. Hmm makin tua dah weh. Eh siapa pernah dengar pasal "macaron". Ramai gak yang sekarang tengah bising bising makan benda ni. Teringin la pulak kan nak makan. Tapi saya ni duduk temerloh malas nak naik kl. Dah minta kat suami nak makan tapi masa kami ni terhad. Huhu OK OK saya tetap akan dapat makan jugak. Pada siapa yang ta tahu apa itu macaron meh saya terangkan.
Yang paling penting sekali adalah MACARON dan MACAROON adalah benda yang sangat lain. So sila jangan confius tau.
MACARON - A macaron is a sweet confectionery. Its name is derived from an Italian word "maccarone" or "maccherone". This word is itself derived from ammaccare, meaning crush or beat, used here in reference to the almond paste which is the principal ingredient. It is meringue-based: made from a mixture of egg whites, almond flour, and both granulated and confectionery sugar.The confectionery is characterized by its smooth, domed top, ruffled circumference (referred to as the "foot"), flat base, mildly moist and easily melted into mouths. Connoisseurs prize a delicate, egg shell-like crust that yields to a moist and airy interior. The macaron is commonly filled with a buttercream or jam filling sandwiched between two macaron cookies.Macarons can be found in a wide variety of flavors that range from the traditional (raspberry, chocolate) to the new (truffle, green matcha tea). Since the English word macaroon can also refer to the Coconut macaroon, many have adopted the French spelling of macaron to distinguish the two items in the English language. However, this has caused confusion over the correct spelling of the cookie. Some recipes exclude the use of macaroon to refer to this French confection while others think that they are synonyms.
MACAROON - The word macaroon is applied to a variety of light, baked confections, described as either small cakes or meringue-like cookies depending on their consistency.
The original macaroon was a "small sweet cake consisting largely of ground almonds" similar to Italian or Moroccan amaretti. The English word macaroon and French macaron come from the Italian maccarone or maccherone. This word is itself derived fromammaccare, meaning crush or beat, used here in reference to the almond paste which is the principal ingredient. Most recipes call for egg whites (usually whipped to stiff peaks), with ground or powdered nuts, generally almond or coconut. Almost all call for sugar. Macaroons are commonly baked on edible rice paper placed on a baking tray.
Ok dah faham? Semua sumber diatas diambil dari Macaron and Macaroon. Kat bawah ni pula saya sediakan gambar gambar untuk tatapan semua.

MACARON
MACAROONSo lepas ni saya memang nak makan sangat benda alah ni OK. Nyummmmm. Saya letakkan memakan benda alah ni sebagai azam tahum baru saya. Hahahaha suka hati la :P
Wednesday, November 17, 2010
Selamat Hari Raya Aidiladha
Hellooo.....
Selamat hari raya aidiladha semua! Raya ni bosan sedikit sebab hanya ada suami dan saya sahaja dirumah. My mum tak balik raya dekat temerloh ni. Mereka beraya di Cameron Highlands. Lagipun adik lelaki nak SPM tahun ni. Saya sudah tentu tak masak apa apa. Nak buat rendang jangan harap la bukan pandai pun. Kampung suami masak lemang, rendang ayan dan daging, siap ada buat sup daging lagi. Yummm kenyang makan tadi. Huhuhu :D
Mak dekat Cameron masak nasi impit, rendang ayam sebab kawan kawan dia nak datang. Semalam mak ada called saya. Sedikit perbualan kami dibawah.
Mak: Hello akak, kau kat mana?
Saya: Dekat rumah la.
Mak: Tak kerja ke?
Saya: Tak cuti sampai khamis.
Mak: Kau masak apa untuk raya esok?
Saya: Mana ada masak apa apa. Kang tinggal berdua je.
Mak: Hahahahahaha...Mak masak nasi impit dengan rendang ayam.
Saya: -_-
OK mak saya memang sengaja menyakitkan hati saya sebab dia tahu saya tak suka beraya jauh jauh dari dia T_T why mum oh why! (nangis dengar lagu raya walaupun hanya raya aidiladha)
PS jangan kacau saya tengah syahdu
Tuesday, November 16, 2010
Adab AISUNAM (sila terbalikkan)
Salam...
Hari ni biasa biasa sahaja. Esok Hari Raya Aidiladha but kat rumah ni saya dan suami tak buat apa apa, yela tinggal berdua nak masak apa lah sangat kan so esok beraya kat kampung suami la. Dekat je pun tak sampai 2 3 kilometer.
Mood hari ini agak terganggu sangat sangat pasal video budak budak zaman sekarang ni. Cium mulut depan orang ramai tak ada adab. OK saya pun bukan lah baik sangat sebelum kahwin tapi saya takde lah sampai nak buat benda benda macam tu depan public.
OK itu satu hal. Yang lebih menganggu fikiran saya mengenai video budak budak ni pukul kepala pengemis! Serius time tengok tu saya rasa nak menangis OK (saya mengaku saya memang seorang yang emosional sikit. Hmm OK bukan sikit tapi banyak). Apa salah uncle tu sampai budak budak tu buat dia macam tu.
Kita kat dunia ni hidup sekejap je. Dunia ni hanya pinjaman ALLAH kepada kita. Mengenangkan yang saya ni dah kahwin saya teramat la risau macam mana kalau saya ada anak nanti. Tapi seperti kata suami saya "nanti kita bagi didikan agama yang cukup buat anak kita". Aaauww rasa amat terharu dengan suami. Saya tak lah sempurna tapi dia sentiasa mengucapkan kata kata yang dapat menenangkan saya :)
Saya sayang suami saya :D even saya selalu buat dia tersinggung :( sebab saya wanita degil and keras kepala and pantang ditegur (OK tak lah seteruk bunyi saya ni)
OK dah cukup ada post lain nak buat. Chow sin chi!
Sunday, November 14, 2010
Exam PTD dan Azam Tahun Baru 2011
Dapat exam PTD lagi. Hari tu bulan 6 dah pergi. Hmm pelik gak kena panggil lagi tapi kali ini saya tak dapat nak pergi. Ohhh sedih L Sebabnya exam tu dijalankan pada hari sabtu dan serentak dengan exam KPLI. Hari sabtu saya kena kerja but boleh ambil cuti tapi masalahnya dua orang lagi staff kat office tu dapat exam KPLI. Duhhhh tak
AZAM TAHUN BARU 2011
- buy a camera
- saving money for holiday
- get a new job
- cari extra money
- change new glasses
- make extra money
- terminate 1 credit card
- drink more water
- start exercise
- eat healthy
- buy more shoes :D
Oh azam saya banyak lagi tapi saya tulis yang mana penting dulu :D
Dalam Kepala Saya
Oh banyak benda yang bermain difikiran saya buat masa sekarang. Sekarang ni hari Ahad bersamaan 14 November 2010 so start hari ni saya akan bercuti selama 5 hari. Wow sangat best :D Penat bekerja sebagai kuli ni wehhh. Then bulan 12 nanti cuti seminggu pula. Best nya!
Esok saya akan pergike klinik untuk cek samada saya preggy or tak. Perasaan saya? Takut sebab saya memang nak sangat anak :( Even saya masih muda and baru kahwin tapi siapa tak nak anak kan :)
Apa azam tahun baru korang semua? Saya ada banyak azam. Haaa nanti saya pos kan :D
Friday, November 5, 2010
Tetiba
Tengah duduk duduk ni dalam kepanasan tetiba dengar lagu 30 Seconds to Mars. OK fine saya memang ada crush pada lead singer dia -_-
OK tukar topik. 2nd November haritu birthday suami saya. Malam tak celebrate pun cos tidur awal but actually saya lupa =.= but that morning i make something sweet. Ambil shave cream dia and tulis "HAPPY BIRTHDAY LOVE". Dia bangun pagi masuk toilet then keluar toilet with smile. OK saya rasa happy (kenapa saya pula yang happy? OK whatever)
Belikan dia New York Cheese Cake. Thats it! Hmm sorry sangat kat suami cos tak dapat buat yang best best due to my working hours yang gila panjang. Tahun depan special punya I PROMISE :)
Pagi tadi dapat panggilan from my mum. My little brother nak bercakap dengan saya. Poor him, dia demam dah 2hari :( dia miss his big sister. Auwwww sedih ok. Dia bila sakit akan sangat teruk, kalau makan mesti muntah. Lepas cakap dengan saya, cakap pula dengan suami aka Abang Long. Heard his laughing on the phone :) dia sangat rapat dengan suami saya. Playing game sama sama pastu dua dua kena marah dengan saya. 2orang lelaki kesayangan dalam hidup saya :)
Sleepy ah!
Wednesday, September 15, 2010
Nak lagi....PLEASE!
Siapa siapa yang mengenali saya pasti mengetahui yang saya teramat suka membeli dan mengumpul kasut. From all type of shoes. Heel, wedges or flat semua ada yang tak ada lagi sekarang ni adalah clog sahaja.
Semalam saya ke kuantan pun dah gatal gatal beli 1 flat shoes. OMG memang tak boleh tahan nafsu pada kasut -_-"
Dan kasut idaman saya sekarang adalah dibawah......Dah order pun, tunggu sampai je :D
Dolce & Gabbanna 2010 Suede Face Wedges

PS picture credit to ANTONIA from http://www.liveglamordie.com
Semalam saya ke kuantan pun dah gatal gatal beli 1 flat shoes. OMG memang tak boleh tahan nafsu pada kasut -_-"
Dan kasut idaman saya sekarang adalah dibawah......Dah order pun, tunggu sampai je :D
Dolce & Gabbanna 2010 Suede Face Wedges

PS picture credit to ANTONIA from http://www.liveglamordie.com
Subscribe to:
Posts (Atom)